tisdag 11 augusti 2009

Idag väger Budda 13,7 kg! Han växer så fort att det är svårt att förstå.
Budda fick vara ensam när jag körde Anders och Sara till deras jobb i morse, även idag mötte jag en nyvaken hund i dörren. Skönt att det funkar så bra!
Det regnade på fm så vi tränade inne en liten stund. Jag tycker att det är svårt att få honom att bjuda beteenden, för han behöver olika hjälper. Så jag tog fram en liten hink och klickade för alla olika saker han gjorde med hinken. Det var inte lätt för honom, men lite blev det i alla fall. Det ska jag fortsätta med så att jag får honom att vilja bjuda. Jag vill att ha ska förstå att det är det han gör som ger belöning - att det lönar sig att testa nya beteenden.
Vi var sedan ut en stund och utställningstränade. Det är inte lätt, men det går framåt. Springer jag för fort så får jag bara en massa hoppande, men i rätt tempo går det riktigt bra.
Jag var iväg på jobb efter lunch och sedan åkte Sara och jag till IKEA.
Anders och Budda gick till Lövberget vid lunch. Anders koppeltränade Budda hela vägen och det gick rikitgt bra. Det tog det lugnt på em och på kvällen gick de till Varggården.
Sara och jag var hemma till 8 och Budda fick bl a en liten mjukisråtta som han genast började leka med. Han är för söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar