tisdag 1 september 2009

Idag är det tisdag och vägning, vikten förra vecka måste ha blivit fel för idag väger Budda 16,1 kg! Det märks för han börjar bli tung!
När vi lämnade Budda i morse så skällde han ca 2 min och sen blev han tyst. Sarah låg och sov så hon hörde honom men gick inte ner förrän Budda vart tyst. Hoppas att det går bättre i morgon.
På fm tränade vi på att springa, det blir lite hopp och nafsande i mina byxor. Tränade sedan på fotgående, jag gick runt på fotbollsplanen och klickade när Budda kom upp och gick bredvid mig. Det går riktigt bra! Vi tränade en kvart, 20 min och gick sedan upp i skogen en sväng. Det märks att jobba med huvudet gör honom mycket tröttare än att gå promenader. Budda var riktigt trött när vi kom hem.
På kvällen gick vi varggårdsvändan och träffade på springern Eliza. Hon är inte så förtjust i andra hundar, men efter en stund så lekte de faktiskt med varandra. Budda och jag tränade på att gå med ögonkontakt. Det blir inte så många steg åt gången, men vi måste ju börja någonstans. Det är så mycket spännade dofter som lockar mer än min korv.
Nu är vi alla trötta men nöjda efter dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar