tisdag 13 oktober 2009

Idag har vi haft en vacker men kylig och blåsig höstdag.
På fm var vi ut till klubben tillsammans med Ulla o Vilja och Marie o Pixi. Hundarna sprang och hade så roligt på plan. Budda hinner nästan med tikarna nu men han ligger ett par meter efter.
Vi tränade agility och idag var det fart och drag mot hindren för Budda. Jag har ingen chans att hinna med. För mig blir det ett nytt sätt eftersom Alfons aldrig sprang fortare än vad jag gjorde. Men har jag tur och jobbar med handlingen så kanske jag inte behöver springa så mycket, vi får väl se hur långt vi kommer.
Pixi var mer uppmärksam på Marie idag och de började med bakombyten. Det är spännande att se hur Pixi går på hur Marie rör sin kropp. När hon vred sina axlar, fast hon var bakom Pixi, så svängde hon förbi hindret. Men när Marie höll sina axlar i den rikting som Pixi skulle gå, så tog Pixi hindren. Det är häftigt att se hur mycket som hundarna läser våra kroppar och hur vi kan använda det.
När vi gick vår varggårdsvända nu i kväll så sprang Budda ovanligt mycket. Det märks att han nu har kommit på att det är riktigt roligt att springa och springa fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar