fredag 26 mars 2010

Ännu en mulen och grå dag och temperaturen har legat kring +3.
På fm åkte jag och hämtade Pixi. Det blev ett kärt möte när jag kom hem till Budda och hade Pixi med mig. Vi gick ut i skogen och idag bar snön så att de lätt kunde springa runt som de ville. Det som var nytt var att Budda nu har kommit på att han faktiskt kan hoppa upp på alla stenar som Pixi hoppar upp på och inte bara de små!
Jag kom hem med två blöta hundar och lämnade dem till Sarah när jag åkte för att hämta Anders. Hundarna hade lagt sig och vila innanför dörren så Sarah hade haft det lugnt och skönt.
När vi kom hem vart det full fart på hundaren igen.... men när vi satte oss ner och tog det lugnt så varvade hundarna ner och la sig och sova igen.
På kvällen gick vi vår varggårdsvända och tränade på att springa. På vägen hem mötte vi Elvis, en STOR springerhanne. Han såg ut att vara nästen en dm högre än Budda. Elvis höll på att dra ikull kvinnan som höll honom. Det var inte hennes hund utan hade honom bara på lån. Elvis lät illa och ville till Budda. Vi släppte båda hundarna och då kunde ta reda på vilka de var. Elvis ville gärna tala om att han var äldst och Budda ville leka. De lekte en stund innan vi bröt och gick åt var sitt håll.
Nu ligger en mycket trött Budda och sover på golvet bredvid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar