onsdag 24 mars 2010

I morse var det -10. Budda och jag var ute redan kl 6. Solen var på väg upp och det var otroligt vackert (om det varit i januari och inte i slutet av mars).
Vid lunch hade det mulnat på och stigit till någon plusgrad. Anders och jag tog en promenad med Budda till Lövberget. På vägen tillbaka tränade vi igen på att springa. Budda upptäckte att snön bar att gå på och han körde ner huvudet i snön och började gå, men det tog stopp mot ett träd!
På em åkte Budda och jag ut till klubben för HUS-möte. Vi är en grupp som håller i klubbens kursverksamhet. När jag kom så var Maria inne i stugan med sin schäfertik som är under året. Budda och hon hade det jättemysigt och lekte i hela stugan. När sedan Anna kom med sin mallehanne på 6 månader var det slut på lugnet. Han är ett riktigt yrväder och kunde inte koppla av. Vi jobbade med att ignorera honom så mycket som möjligt så att han skulle tröttna. När det gått 1 och en halv timme hade han legat ner max 30 sek. När andra hundar var stökiga tog Budda det lugnt. Budda låg bredvid mig medan schäfertiken och mallen höll låda. Det var inte helt lätt att ha möte, men ska vi kunna jobba och ha hundarna med oss så måste de träna.
På kvällen gick vi vår varggårdsvända och passade även då på att springa.
Nu ligger Budda i soffan och sover bredvid Anders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar