lördag 24 april 2010

I morse bar det av till Västerås. Budda och jag kom i väg strax efter halv 6!
Vi var nere vid halv 8 och hade god tid på oss att bekanta oss med miljön. Vi var i en hockeyhall där de lagt ut en heltäckande matta. Det gjorde att det var en behaglig ljudmiljö därinne. Vi passade på att busa och träna i en ring som inte skulle användas. Det var stor skillnad på Budda idag mot hur det var i Stockholm. Han var följsam och jag behövde inte använda haltin på hela dagen. Maria och Anna hjälpte mig att trimma det sista på Budda. Tack Maria o Anna! Vi skulle in i ringen som nummer 1. Jag tyckte att det funkade bra och Anna och Torbjörn sa att han viftade på svansen och såg glad ut!!
Vi fick följade kritik av domaren Carina Östman: Maskulint huvud, mycket fint uttryck, kraftfullt fint nosparti, utmärkt hals och överlinje, fantastiskt fin kompakt kropp, utmärkt skuldra, kort överarm, något rakt vinklad bak, fantastisk benstomme, jättefina tassar, rör sig bra från sidan, rör sig något trångt bak, parallellt fram. Juniorkk 2 Hp
Jag är jättenöjd! Äntligen fick vi ett förstapris igen på en officiell utställning och dessutom Hp!
Baby fick en etta och Coco kom 2:a med Ck.
Vi ställde upp Baby och Budda och Torbjörn fotade, tack Torbjörn.
Resten av dagen tränade Budda på att vara i miljön och att vara i sin bur. Vi lyckades till och med att Budda kunde vara i stängd bur och att jag kunde gå iväg en stund!
Resan hem gick bra och nu har vi varit ute på en kort kvällspromenad. Budda ligger nu på golvet bakom mig och tar det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar