söndag 4 april 2010

Nu i helgen har Budda och jag varit i Stockholm. Vi åkte ner på långfredagen. Resan ner gick bra och vi kom fram till Tumba och Anders o Sara vid 4-tiden. Vi började med att gå ut med hundarna, Faxe, Kompis och Budda. Kompis och Budda har jättekul ihop och springer runt i skogen. Faxe är inte lika förtjust, tycker nog att de unga hundarna bråkar för mycket. Han sa ifrån till Budda nån gång och sen var det lugnt. I Stockholm sken solen och det var nästan +10 grader och vi hittade några tussilago!
Natten till lördag var lite stökig, både Budda och jag hade svårt att sova. Jag var dessutom rätt så förkyld och hostig. Men vi gick upp före 6 och gjorde oss klara inför avresa till Älvsjö. Vi hade tur så Anders följde med, jag fick både sällskap och bärhjälp. Tack Anders!!
När vi kom fram hade de ännu inte öppnat portarna och det var en lång kö av förväntansfulla utställare. Vi hittade på Anna, Baby och Coco i kön och gjorde henne sällskap. Anders tog med sig Coco in och kom därmed in gratis. Tack Anna!
Eftersom vi nu hade gått om tid på oss innan det var dags att ställa, passade jag på att gå runt med Budda för att vänja honom vid miljön. Det var mycket som var läskigt, inte minst "konstiga" underlag och luckor i golvet. Jag tycker ändå att det gick rätt bra. Men när vi skulle in i ringen så ville inte Budda följa med mig. Vi försökte gå in bakom domarbordet och jag vet inte vad det var som var läskigt. Men vi kom in till slut och det gick bra att ställa upp Budda. När det sedan var dags att springa var det något som hände i första hörnet som gjorde att Budda ryggade till. Men vi kom förbi och sedan gick det bra att springa. Vi var först och domaren tittade på Budda. Hon pratade med honom och sa att han verkar vara osäker och behöver mer självförtroende. Vi åker ut med en 2:a, den här gången också.
Domaren Meriel Hathaway gav Budda följande kritik:
Lite fundersam på miljön, rent huvud, tillräcklig benstomme, bra päls, behöver få mer självförtroende.
Det gick lika illa för pappa Chase som inte heller gillade att vara på utställning i Älvsjö.
Men det gick bättre för Baby som blev reserv i juniorklass och Coco som blev 4:e bästa tik.
Efter utställningen åkte tre mycket trötta personer och hund tillbaka till Tumba. Vi tog med oss hundarna ut på promenad i skogen. Budda och Kompis busade som vanligt, men idag sa Faxe till Budda lite för mycket. Budda blev ordentligt rädd och Anders blev inte glad på Faxe. Efter det såg vi till att det inte skulle kunna hända igen.
På kvällen bjöd Anders, Sara och Alexander mig på en jättegod påskmåltid. Det känns så lyxigt att bli ompysslad, särkilt när man är trött och inte mår helt bra. TACK!
Natten till söndagen sov både Budda och jag hur gott som helst. Vi vaknade upp till ännu en solig vårdag, dessutom Påskdagen. Sara och jag åkte ner till kyrkan. Sara skulle vara kyrkvärd så Budda och jag tog en promenad innan gudstjänsten började. Efter gudstjänsten började vi vår färd tillbaka till Falun. Tack Anders och Sara för allt!
Hemresan gick hur bra som helst. Budda var så trött efter helgen och sov i stort sett hela resan. När vi kom hem var Budda så lycklig att få träffa Anders och Sarah igen.
På kvällen gick vi en vända i skogen. Det syntes att Budda tyckte det var mysigt att vara i sin skog och bära omkring på pinnar som han brukar.
Nu ligger han och sover så gott under databordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar