lördag 2 oktober 2010

Idag var det dags för Rallylydnadstävling i Dala-Floda.
Budda och jag åkte hemifrån vid 8 och hade gått om tid på oss för att sätta upp tält och ta det lugnt. Vi, Pia och jag, åkte dit tillsammans med våran RL-kurs.
Det var inte helt lätt att få kontakt med Budda innan vi skulle in. Det var så mycket som luktade så gott! När det sedan var vår tur så tog luktintresset över totalt och han kunde ingenting..... vi fick kvar 50p och kom näst sist! Pias Allan gillade också dofterna och kom sist. Men våra kursdeltagare var jätteduktiga! Alla utom Mimmi, med sin valp, blev godkända!! GRATTIS Sara, Maria och Birgitta (som tävlade 3 hundar) och Pias Kurrs blev först godkänd i nybörjarklass och sedan kom de 2:a i fortsättningsklass!!
Jag har nu lärt mig att jag måste jobba mer med mig själv, jag var nervös och ville så otroligt mycket och det fixar inte Budda. När tävlingarna var över gick Budda och jag in och testade den avanceradebanan och då gick han klockrent på alla skyltar utom en som vi inte tränat alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar