onsdag 5 januari 2011

Idag har det också varit milt, 4-5 minusgrader och snö. Det hade kommit 1 dm i natt men inte så mycket under dagen.
Anders och jag gick med Budda till Lövberget idag och jag hade med mig en snörboll som belöning vid inkallningarna och det gillade Budda!
På em har jag suttit uppe på hallen och jobbat och Budda har legat på golvet bredvid mig hela tiden!
På kvällen gick Budda och jag varggårdsvändan. I skogen skulle Budda hoppa upp på stenarna som han brukar. Han tog stats mot en sten, men det har kommit så mycket snö så att han missbedömde och hamnade så att bakbenen inte kom upp på stenen, det så för kul ut när han hängde med frambenen ovanpå stenen och bakbenen i snödrivan... men han tog ny fart och kom upp! Sen tog han mer fart på de andra stenarna.
Vi mötte Pontus, en lagottohanne, och hans kravliga husse. Pontus tycker inte om att möta andra hundar när han är kopplad. Så jag var orolig för att han skulle dra i kull sin husse. Jag bad honom att släppa Pontus så att hundarna kunde mötas lösa båda två och det funkade hur bra som helst. Men sen när jag tyckte att det hade hälsat klart och jag gav husse Pontus koppel, då skällde Pontus i alla fall, men han drog inte i kull husse som tur var. Budda han bara följde med mig och brydde sig inte.
Nu ligger Budda framför spisen på den sköna mattan och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar