tisdag 1 februari 2011

Idag fick jag vårkänslor när vi var ute på lunchen. Det var några minusgrader i morse och regn, sen har det varit plusgrader under dagen.
Sarah hjälpte mig med trimning av Budda på fm, hon mådde inte så bra, men vi lyckades i allafall. Det var roligt att få använda nya maskinen och den nya saxen. Nu ser han ordentlig ut igen... Idag låg han helt still på sidan när jag klippte tassarena, han tyckte nog att det var rätt trevligt.
Vid lunchpromenaden till Lövberget sjöng fåglarna och då känns det i hela kroppen att våren är på väg även om det är långt kvar.
Budda och jag halkade oss upp och ner från Lövberget. Regnet som kom i morse hade lagt sig som en fin ishinna på cykelbanan. Det såg grusat ut, men ack så vi bedrog oss.
På kvällen åkte vi till Dalahundservice för träning med uppvisningsgruppen. Marie och Pi stannade hemma eftersom Pi höglöper!
Budda var riktigt duktig och jobbade på trots störningar av nya hundar, han kunde till och med jobba när det kom in en hel kurs med sina hundar! Men när de skulle gå ut upptäckte Budda att Vilja och Nalle var där och då måste han få hälsa på dem.
Jag tränade på att få Budda att gå i en åtta runt två små hinkar och det gick riktigt bra. Sen höll vi på med en hel del gamla beteenden som vi behöver hålla igång.
Nu ligger Budda och sover under databordet, trött och nöjd!

1 kommentar:

  1. Roligt att nya klippmaskinen fungerade bra. Jag ska ge mig på Frejas tassar imorgon. Pälsen växer fort där, jag tycker att jag klipper hela tiden.

    SvaraRadera