lördag 30 april 2011

Idag har vi varit i Borlänge och haft uppvisning med Dala Hundservice uppvisningsgrupp. Vi hade lastat vår bil full i hinder, så Marie fick ta båda hundarna i sin bil.
När vi kom dit blåste det så banden som stängde av det området vi skulle vara på höll på att blåsa bort, inkl. mina rallylydnadsskyltar.
Marie och Pi inledde med sitt freestyleprogram och det gick jättebra! Sedan visade Budda och jag olika target. Sen visade Marie och jag vad Pi och Budda kan göra tillsammans, det funkade riktigt bra. Efter det kom Sanna och Nemo som visade sina trix och sedan ytterligare 2 ekipage som inte har varit med tidigare. Marie och Pi visade sedan några av deras trick. På bilden lyfter Pi på både vänster och höger ben samtitigt!
Sen var det Buddas och min tur igen och visa rallylydnad. Det gick inte lika bra, han följde med utan problem, men han hade ingen större lust att sätta sig ner. Kanske det var för mycket störningar, vet ej.
Sist plockade vi fram agilityhindren och alla hundarna fick visa vad de kunde. Budda gör det jag visar, men det blir lite tokigt ibland med min handling..... Biden på Budda, intressant slalomtaknik.....
Vi hade sedan en uppvisning till på em.
Två mycket trötta hundar var sedan hos oss under kvällen och natten eftersom Marie skull jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar