fredag 20 november 2009

Idag har det varit grått men varmt +10 grader, svårt att fatta att det bara är en vecka kvar till advent.
Budda och jag tränade på fm. Idag la han i bollen, flodhästen, elefanten och lejonet i korgen!!! Det funkar med en sak i tagen, målet är att han ska kunna hämta flera leksaker i rad och att alla saker kan ligga kvar i korgen. Det är så kul att se när han faktiskt förstår vad han ska göra!
Vi fortsatte med "elefant" och snurr medsols.
Efter det gick vi en vända i skogen, efter allt regnade så är det rätt blött och lerigt på sina ställen. Budda har inget emot att gå i leran och han vill gärna dricka ur ALLA pölar han ser. Jag hade med mig en mindre ren hund hem.....
På kvällspromenaden gick Budda som vanligt lös när vi var på cykelbanorna inne i området. Vi mötte två hundar och vid första mötet kom Budda till mig så att jag kunde koppla honom. Vid det andra mötet så löste vi det så att jag sprang iväg och fick på så sätt med mig Budda utan problem. Skönt när det funkar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar