onsdag 18 november 2009

Igår var det grått och trist men varmt.
Vi tränade på fm och då la Budda både bollen och den rosa flodhästen i korgen!
Sedan gick vi ut i skogen och lekte med en liten dummis. Budda har kommit på att det är roligt att ta dummisen och springa runt i skogen på egen hand. Men jag vill ju gärna att han ska komma tillbaka till mig med dummisen. Så idag lät jag honom ha kopplet på och när jag kastat dummisen sprang han och hämtade den och kom själv tillbaka till mig med den!
På kvällen var vi iväg på Trick och konster kursen. När vi kom dit mötte vi Marie och Pixi. Budda blev så glad, det var ju så länge sedan han träffade Pixi. När vi skulle börja träna så var Budda allt annat än koncentrerad. Han förstod ingenting när vi skulle träna på att lägga leksaker i korgen, men han gick "elefant" med mindre hjälp än vad han gjorde hemma. Dessutom bjuder han "high ten" så fort han inte förstår vad jag vill att han ska göra. Snart kan han "sitta fint" om han fortsätter bjuda så här.

Idag har det varit grått och regnigt.
Budda och jag tränade inne på fm. Jag köpte en nu targetstick med inbyggd klicker igår. Vi testade och den funkar riktigt bra. Idag kom han ihåg hur han skulle göra och la både bollen och flodhästen i korgen. Han gick "elefant" hur bra som helst med hjälp av targetstickan. Vi tränade också på att snurra.
Eftersom det regnade åkte vi och hämtade Anders på jobbet och sedan gick vi tillsammans promenaden till Lövberget.
I morgon ska vi ut och spåra, jag hoppas att vi får hyfsat väder. Nu är det dags att krypa till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar