torsdag 15 april 2010

I natt har Budda varit pigg och vandrat omkring i huset, vilket han inte brukar göra. Men han sov hela dagen igår så det är kanske inte så konstigt. Dessutom fick han bara halva sin matranson. Så när han fick mat i morse kastade han i sig maten vilket resulterade i att en del vände och kom upp igen...
Resten av dagen har han varit mycket pigg och alert. Vid lunch gick vi en vända runt Ingarvet. Vi tränade på linförighet, fotgående, springa, brunnar, inkallning m.m. Vi mår så bra både Budda och jag när vi får jobba!
När vi kom hem från promenaden fick Budda ett märgben ute på baksidan, som han låg mitt på den blöta gräsmattan helt ensam och tuggade på ett bra tag.
På em tog jag fram pilatesbollen och tränade. Budda får bättre balans för varje dag. Jag testade med att försöka få upp hans bakben på bollen. Han försökte då när han låg på bollen att hoppa över den med bakbenen. Någon rädsla för bollen ser jag inte längre och det var ju ett av målen och han får mer och mer balans.
Efter att det regnat hela em sprack molntäcket upp och solen tittade fram lagom till kvällpromenaden. Vi mötte Elaiza, en springertik på 8 år som inte är så förtjust att leka med andra hundar. Däremot är hon mycket social mot människor.
Nu ligger Budda utslagen och sover under databordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar