måndag 27 december 2010

I morse var det kallt igen -15 och jag skulle iväg och jobba i Borlänge.
Anders och Budda gick till Lövberget och sedan genom skogen hem. Budda älskar att få springa i snön i skogen. Hittar han dessuom en pinne så är lyckan fullständig, problemet med pinnar är att han äter upp dem och sedan kräks han på natten, inte så kul....
På kvällen bar det av till Källviken och agilityträning med Ninnie. Vi ställde i ordning en dubbelbox + tunnel + slalom och tränade sedan olika kombinationer. Jag kämpade hela kvällen med att hålla Budda sysselsatt med hästkorv och pipleksak för att vara mer intressant än hästbajset. Jag lyckades nästan, tappade honom några sekunder vid några tillfällen.....
Men när han var med mig så lyckades vi göra det uppgifter som vi skulle och då är det bra fart på Budda (och på mig).
En mycket trött hund somnade direkt när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar