lördag 11 december 2010

Idag var det bara -10 på fm och faktiskt inte mer än -6 på kvällen!
Marie ringde på fm och undrade om vi ville följa med henne, Ebba och Pi ut i skogen. Jag skulle egentligen satt mig och jobba, men en skogspromenad är svårt att säga nej till. Så vi klädde på oss Budda och jag och följde med dem upp till Stångtjärn. Vi åkte in en bit där de har avverkat skog och började leta efter gran, det var inte helt lätt att hitta någon gran i tallskogen, men vi lyckades! Budda och Pi var fullt sysselsatta med att jag varandra och trots att de kom andra hundar var de mest intresserade av varandra! Ebba ville först åka pulka, men sen var det roligare att gå. När vi kom tillbaka till bilen kom det en dam med två kungspudlar, Alfons (vit) och Malte (svart). Det blev mycket bus med 4 hundar som sprang runt runt och jagade varandra.
Jag kom hem med en trött och nöjd hund.
På kvällen gick vi ut en promenad med Budda och tittade på julpyntningen i folks trädgårdar. Det är så mysigt och se hur folk gör det fint kring sina hus, riktig julstämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar