tisdag 25 januari 2011

I morse blåste nordanvinden och nu i kväll är det -12 grader igen.....
Vid lunch gick Budda och jag upp i skogen, jag tänkte ta en promenad som normat tar 45 min. Men när vi kom dit vi skulle ta en stig upp över berget, så var det ingen som gått där på länge. Jag tänkte att det nog är upptampad stig när vi kommer upp, så vi började pulsa. Skaren höll ibland både för Budda och för mig. När Budda trampade igenom så gick hela benen ner i snön, han fick kämpa för att ta sig fram. Jag trampade igenom nästan hela tiden och det var otroligt tungt. Jag var helt slut när vi kom upp på kammen och längtade efter en upptampad stig, men icke.... vi fick lov att fortsätta pulsa en kilometer till.... Det var stor lycka när vi äntligen kom fram till stigen! Promenaden tog över en timme och det kändes som jag varit på värsta träningspasset. Det var bara att gå i duschen när vi kom hem. Budda gick och la sig och var mycket trött och nöjd.
På kvällen tog Sarah promenaden med Budda eftersom jag jobbade.
Nu ligger han och sover i soffan med Anders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar