lördag 8 januari 2011

I morse var det -13 grader igen. Vi gick upp i skogen men fick en hund före oss och Budda glömde helt bort varför vi var i skogen, vi gick vår vända 2 varm men Budda hade bara den andra hunden i nosen. Så vi gick hem med oförättat ärende....
Efter frukost var det dags för trimning, vi hade gjort ett öra klart och började med det andra. Då gick maskinen sönder... den var helt död! Det var bara att ta saxen och försöka så gott det gick.
Det var sedan bara att börja leta efter en ny trimmer. Min köpte jag begagnad när Alfon var liten så det är ingen ide att försöka laga den. Jag ringde Anna och fick tips om att köpa en Andis. Jag hittade en Andis AGRC med skär 10 hos Lyckliga Fåret http://www.lyckliga.nu/ Det är en maskin som det går att komplettera med batteri och laddare för batteridrift. När jag ändå var igång så beställde jag en Roseline effileringssax också. Det blev dyrt.... Men vad gör man inte för att göra en fin hund ännu finare!
Vid lunch gick vi upp till Lövberget. Temperaturen hade då stigit till -11 och det började snöa.
Under eftermiddagen satt jag och jobbade och Budda låg i soffan och sov. Ute snöade det och temperaturen steg ytterligare.
På kvällen pulsade vi ner till affären. Det hade kommit nästan 1 dm nysnö. Budda älskar att gå med nosen i snön och leta dofter.
Nu ligger han bredvid Anders i soffan och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar