fredag 7 januari 2011

I morse var det bara -3 grader, svårt att fatta att det kan vara så varmt!
Vid lunch pulsade Budda och jag upp i skogen, jag sjönk ner till knäna uppe på hygget och Budda var snöig hela han! Solen sken och det var så mysigt, fast jobbigt.
När jag kom hem efter eftermiddagens samtal tog jag tag i trimning av Buddas tassar, det var mycket behövligt för de så hemska ut. Ska göra ett ryck och trimma resten i morgon.
På kvällen gick vi vår varggårdsvända och då hade temperaturen sjunkit till -12! Det var bara Budda och jag ute i kväll vilket var riktigt trevligt! Snövallar är mycket höga nu så Budda försöker inte ens att ta sig upp på stenarna som han brukar, han ägnar sig istället åt massor av spännande dofter som finns överallt. När vi kom hem hade Budda ingen snö i tassarna!!
Nu ligger Budda och sover på sin fäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar