fredag 20 maj 2011

I måndags startade jag min klickerkurs. Vi är en liten men mycket trevlig och rolig grupp. Vi hade teori hela kvällen och jobbade med att bl.a. träna varandra. Nyttigt att känna på hur det är för hundarna när vi tränar dem. Efter kursen tränade Budda och jag lite agility, slalom-tunnel-hopp kombination.
I tisdags var vi ut till klubben. Vi tränade rally lydnad tillsammans med Pia och Monica. Sen gick vi en promenad och hundarna busade. När vi kom tillbaka var hade agilitykursen rast så då passade Budda och jag på att hoppa några hinder.
I går torsdag var vi till Ninnie i Bäsna och tränade. Vi hade med oss Eva-Lena och Wendy i bilen. De tog 3 pinnar i helgen och är nu uppe i 3:an i agilityklass, GRATTIS!! Vi tränade olika hoppkombinationer och det var inte helt lätt för mig att handla, men Budda gör det jag visar och inget mer! Han är kanonduktig! Budda ville desutom kampa med snodden, vilket var länge sedan han ville. Det hjälpte också till att han var med mig. Han var dessutom säker i starterna!
I dag fredag åkte vi ut till klubben på fm och tränade agility i 1½ timme. Den övre bilden tog jag idag, han blev lite förvirrad när jag stod ivägen för honom, men han hoppade snällt på! Idag funkade både bakombyten och loopar! Jag behöver verkligen få in handlingen i kroppen för att det ska funka! Vi var båda varma, trötta och nöjda när vi kom hem. Budda låg och sov hela em, medan jag åkte och jobbade. Nu ligger han utslagen och sover under databordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar