söndag 15 maj 2011

Vi har en mycket intensiv vecka bakom oss!
I söndags var det inspirationsdag på Falu BK. Budda och jag var med och visade agility och rallylydnad. Marie och Pi visade sitt freestyleprogram och idag var Pi riktigt på!
Vilken skillnad det var på Budda, han var med och gjorde det jag ville både på agilityplan och med rallylydnaden.
På måndagen var det sedan avslutning på rallylydnadskursen. Det var rikigt varmt hela dagen så alla var lite avslagna på kvällen. Pia och jag gick ändå med våra hundar efteråt.
På tisdagen var vi till ICA-Maxi i Borlänge och tränade. Vi jobbade bl.a. med basketkorgen.
På onsdagkväll åkte vi till Hofors BK för att vara med på en inoff. agilitytävling.
Vi började med agilityklass. Budda var med mig till precis innan vi skulle in, då ville han inte leka mer..... och jag blev nervös..... gick ändå in på plan och tog de först hindren, men sen gick jag fel. Budda följde mig och förutom slalom gick det bra!
Sen var det hoppklass, jag bytte leksak och tänkte att det skulle vara bra om den låg i mål. Vi gick in och efter 4 hinder sprang Budda till sin leksak..... ingen bra idé av mig.....
Det blev sedan en extraklass på samma hoppbana. Jag valde att vara kvar och köra den. Det var en mycket bra idé. Vi gick runt, missade lite i slalom och någon vägran vid hopphinder så att vi blev diskade, men jag var kanon nöjd!!! Jag kom ihåg banan och Budda var med. Han hoppade fullhöjd, vilket han inte gjort mer än några få hinder nu i vår, eftersom han hade problem med ryggen i höstas. Jag åkte hem på små moln!
På torsdag var vi till Ninnie i Bäsan. Vi hade med oss Marie och Pi och när vi åkte hamnade vi i världens åskväder så att vi fick lov att åka i 30 på motorvägen. Det smattrade så mot bilen så att Bubba låg och skakade i buren. Men när vi kom fram så regnade det ingenting! Vi tränade hoppteknik och en hoppkombination från en klass 3 tävling. Efter något försök så klarade vi alla av det! Jag trodde aldrig att vi skulle fixa det, men det gick!!
Fredag och lördag har varit två lugna dagar.
Idag söndag var det tänkt att Marie och jag skulle åka ut till klubben i morse, men det regnade så mycket så vi gav upp. Jag åkte ut på em i stället och när jag byggt upp kombinationen från torsdagsträningen så slutade det att regna och solen tittade fram! Vi fixade den även idag! Trots att det kom ett par småhundar som tränade bredvid oss, så fokuserade Budda på det vi gjorde! Vi testade även kontaktfält och gungan. Vi hade även tur att de sköt skott, så vi fick träna även det, att höra skotten och fortsätta jobba. Detta funkade hur bra som helst. Han lystrade, men fortsatte direkt med det vi höll på med. Vad gäller skotträning så är nästa steg att gå närmare när de skjuter, det få bli någon torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar