lördag 7 maj 2011

Idag har vi haft en varm och skön dag.
I morse åkte vi och hämtade Monica och Harry och sedan bar det av till Dala-Floda för rallylydnadstävling. Vi åkte dit med våran kurs för att testa på och vara med på en inofficiell tävling. Jag tyckte att vi gjorde allt rätt. Budda var taggad på uppvärmningen och var med mig, men när vi gick in i ringen så ville han inte. Han satt ner nosen o backen och kontakten var bruten. Men jag kämpade mig igenom hela banan, men vi kom sist......
Gick sedan in på agility planen och då hade jag en helt annan hund! Han var super! Tog fullhöjdshinder som ingenting, trots att vi har varit försiktiga och inte hoppat högt på hela vintern, slalom och tunnlar som ingenting! Det är där han ska vara, rallylydnadstävlandet får vara ett tag tills han tycket att det är kul igen.
Våra kursdeltagare var jätteduktiga och de flesta blev godkända! Pias båda hundar fick över 90 poäng och Sofia och Bosse vann med 97 poäng!!
Budda har varit trött och nöjd hela em och kvällen. Just nu ligger han under databordet och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar