tisdag 7 juni 2011

Idag har der varit otroligt varm och kvaft. Budda och jag tog en kort promenad i skogen. Budda var mycket angelägen med att vi skulle ha en leksak med oss ut. Vi lekte med den och Budda fick apportera och dessutom fick han den som belöning när han gått fot. Men efter ett tag tyckte även Budda att det var för varmt och la sig ner och vilade.
På kvällen trotsade vi regnet och åkte till Ninnie i Bäsna. Det regnade ordentligt när jag kom så vi började inne med att fundera på hur jag ska kunna jobba med Budda för att öka motivationen. Jag upplever att Budda tappar intresset för att jobba när han märker att jag blir nervös. Vi funderade på om det gick att framkalla dessa känslor under träning och testa olika sätt att få Budda med på att ta godis och leksak då. Ska bli spännade att testa.
Sedan gick vi ut, trots att det då kom en ny åskskur....
Vi byggde upp en dubbelbox med några hinder i hörnen inkl. tunnel. Vi la dit "bumps" bara för att få mer fart utan att det blir jobbigt att hoppa. Jag fick flera olika banor att köra. Budda var i början mer intresserad av gungan och Ninnie och hennes paraply, än av att gå in i tunneln.
Men ju mer jag sprang desstå bättre följde Budda med mig. Handlinge funkade rätt bra men nu gäller det att få Budda att förstå att belöningen kommer hos mig och ingen annanstans! Tack Ninnie för all hjälp!!
Vi var inte hemma förrän kl. 22.40. Vi gick trötta och nöjda och la oss, jag gjorde tappra försök att få Budda att ligga på golvet och sova eftersom han var så blöt, men jag fick ge upp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar