söndag 19 juni 2011

Det har varit en händelserik vecka...
I måndags kom sorgebesked i från Bollnäs, Buddas syster Tindra har dött. Hon blev huggormsbiten och blev inte behandlad som hon skulle, utan efter 6 dagar orkade hon inte längre utan dog på väg till Falu Djursjukhus. Tänker på Eva och Bengt! Tindra skulle ha varit hos oss den här veckan, trimmats och utställningstränas inför utställningen i Avesta, men så blev det inte.

På tisdagkväll åkte vi till Bäsna och tränade agility. Ninnie sa att vi jobbade bra, men jag var inte lika övertygad. Det var otroligt med knott! Budda och jag såg hemska ut när vi kom hem. Jag tog en allergitablett så jag var ok dagen efter, men Budda.... han sov inte särskilt bra på natten och på morgonen såg han ut som bilden visar. Jag ringde djursjukhuset och de rekomendrerade mig att ge honom Postafen 1mg/kilo. Jag gav honom det och redan dagen efter var det mycket bättre.
Men det som hände var att han nu räknades som dopad.... i 14 dagar efter avslutad behandling, vilket betydde att han inte kunde vara med på utställningen i Avesta. Hans öga var inte snyggt på lördag morgon så han skulle ändå inte kunna visa sitt rätta jag.
Vi åkte ändå ner till Avesta på lördag fm och var med och tittade på när Cecilia, Anna, Anna, Mia mfl. ställde sina fina hundar. Budda fick burträna och jag hade förmånen och få ta hand om Anna och Torbjörns nya valp "lilla Råttan". Tack för trevligt sällskap!
Idag har vi varit upp till Stångtjärn och på vägen mötte vi en ett årig springer från Hudik. Han var inte van att leka med andra hundar och var rätt aggresiv. Men Budda verkade inte tycka att det var någon idé att bråka så han gav sig och lät honom vara.
Nu ligger Budda brevid mig och leker med sin lilla häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar