fredag 24 juni 2011

I måndags var vi på klubben och hade grillkväll med agilityn. Vi var rätt många, vilket var kul eftersom vi varit så få på måndagsträningarna på slutet. Vi byggde upp en klass 1 hoppbana och körde den del för del tills alla hade tagit alla hinder. Sedan kom regnet... men grillen stod under ett träd så det gick hur bra som helst att grilla. När alla ätit klart körde vi hela banan. Förutom slalom så gick Budda rätt bra! Det var också jätteroligt att se Frida i full fart igen efter att ha varit sjuk hela våren!! Nybörjarna som var med var kanonduktiga!

tisdagen var vi till Bäsna och tränade. Marie, Sofia och jag var där redan kl. 2. Ninnie hade ställt upp en massa hinder på plan. Marie och Sofia tänkte ut var sin bana, jag fick i uppgift att bara köra, springa så mycket jag orkade. Gissa om Budda och jag sprang! Så länge som jag springer och inte stannar och funderar, så springer Budda hur bra som helst!! Marie och Pi trände på kombinationer och Sofia och Bosse tränade också på att springa i den bana som hon bestämt. Vi var alla rätt trötta när vi satt och fikade efter 3 timmars träning! Tack Ninnie!!

När vi var klara i Bäsna åkte Marie och jag till Dala Hundservice för träning och planering med uppvisningsgruppen. Vi planerade in 3 träningstillfällen i sommar och sedan tränade vi en stund. Budda och jag fortsatte jobba med basketkorgen. Han visste att han skulle stoppa ner huvudet i korgen. Sedan tog han en liten mjukisälg och stoppade i! Den boll som vi hittade var lite stor så att han måste böja huvudet bakåt för att få ner den, men han försökte!!

Onsdag och torsdag var vilodagar!

Idag fredag, midsommarafton, har vi, Marie, Sofia och jag, varit hos Ninnie i Bäsna och tränat bl.a. kontaktfällt. Vi började med gungan och idag var det mycket bättre fart på Budda och han springer nu hela vägen upp utan att fundera på att den rörs sig ner en liten bit! Sedan var det dags för balansbommen, som filmen visar. Vi fick träna på att öka intresset för targeten genom att vänta ut och få många duttar innan belöning och sedan dutt för att få springa vidare. Vi tränade sedan även kontaktfält på A-hindret. Sen ställde vi upp slalom 4 pinnar x 3 med mellanrum. Budda är seg i slalom, men när han förstår och vill ha leksak/godis då kör han! Budda och jag avslutade med att springa och ta så många hinder som möjligt utan att stanna!

På em när vi kommit hem satt jag upp först 4 pinnar slalom och sedan 8 och körde med bollbelöning, då blev det ganska bra fart på Budda. Bollen får följa med i morgon när vi ska tillbaka till Bäsan och träna. Tack Ninnie för all hjälp vi får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar