lördag 25 juni 2011

Midsommardagen! Budda och jag gick upp tidigt även idag och åkte till Ninnie i Bäsna för ännu mer agilityträning. Marie o Pi, Sofia o Bosse + Sofias Daniel och deras gäster med hundar och baby var också med idag.
Vi började med kontaktfält och släppsignal, där fick vi hemläxa att träna på släppsignalen. Jag fick låna med en bräda o pall!!
Sedan fick vi uppgifter av Ninnie, Marie o jag skulle göra en bana, av hindren som stod på plan, åt Ninnie o Kate, Sofia + hennes kompisar till mig o Marie och Ninnie gjorde till Sofia + kompisar.
Banan som Marie o jag gjorde blev en riktig utmaning åt Ninnie o Kate, med 25 hinder och en hel massa tok! Men med några omtag så fixade de det!!
Den banan som vi fick var en klass 2 bana, jag förenklade den lite för att slippa en cerpentin....
Marie o Pi fixade den efter att Pi förstått att hon måste göra alla hinder innan hon fick ta sin leksak. Budda följer mig nu, men när det blir bakombyten så blir det gärna stopp. Man jag är nöjd.
Sista banan som Ninnie la körde Sofia och Bosse kanonbra med klockrena bakombyten!!! Budda och jag fixade den när jag fick till handlingen, men sista vändan så funkade slalomen!!!
Trötta och nöjda åkte vi hem från Bäsan. Nu ligger han utslagen på hallgolvet och sover. Vi får se om han/vi orkar träna något mer idag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar