lördag 30 juli 2011


I tisdagskväll var jag ut i skogen och la ett viltspår till Budda. Det var första gången jag la ett 12-timmars spår, dessutom blev det ganska långt.... På onsdag morgon gick vi ut i skogen och Budda fick gå sitt spår. Han var otroligt på, men satt snällt och väntade tills han fick gå ut. Hittade spåret och följde det lugn och metodiskt fram till första vinkel, då blev det svårt. Han jobbade på och hittade till slut spåret igen. Lika blev det vid varje vinkel. Dessutom var det färska rådjursspår som korsat mitt spår och som han kollade av innan han fortsatte. Trots detta gav han inte upp eller sökte stöd hos mig utan jobbade på. När vi kom till slutet, hade jag hängt upp kassen en bit ifrån och det var "läskigt". Budda fick lov att kolla av kassen innan han ville fortsätta till rådjursbenet. När han hittade det så blev han så stolt att han vaktade det och morrade åt mig. Men vi bytte med godis några gånger och det funkade bra. Sen kom det 3 hundar på stigen och då började Budda att morra/vakta benet igen. Men jag lyckades binda upp Budda och lägga undan benet och sedan var det lugnt. Det var lilla Harry och Monica som kom tillsammans med 2 borderterrier med matte. Budda var helt slut när vi kom hem. Jag trodde att vi skulle vara ute i skogen en kvart, men det tog en timme....
På em åkte vi till Bäsna. Sofia och jag fick träna på starten på den banan som Marie och jag hade hittat på sist. Vi tog det hinder för hinder och till slut fick vi ihop det båda två. Det var mycket varmt så hundarna blev rätt trötta. Men på filmen syn hur vi fick ihop 7 byten på 6 hinder!
Ninnie testade samma kombination på olika sätt. Vi tog tid för att se vilken som gick fortast. Kul att våra träningar hos Ninnie även kan ge henne något. Vi får se, kanske kombinationen dyker upp på någon tävling så småningom!
Jag finns nu på västkusten, hos Eva i Långasand. Anders är hemma med Budda.
Fick igår veta att Coco, Buddas mamma, nu är dansk champion! Grattis!!!
Och fick idag veta att Marie och Pi tagit sin första pinne i hoppklass i Dala-Floda! Grattis!!! Det kanske blir en till i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar