fredag 5 augusti 2011

I tisdagskväll var jag upp i skogen och la ut två viltspår till Budda och Pi. Budda var så olycklig när jag gick iväg med klöv och blod och han fick lov att vara kvar hemma..... Pi fick ett spår i lätt terräng eftersom hon nyss varit skadad i tassen. Båda spåren bestod av rätt många vinklar och inte så långa sträckor, med ca 25 m bloduppehåll.
onsdag morgon kom Marie och Pi och vi gick ut och tog Pis spår. Hon var lite fundersam i början eftersom det var hennes först 12 timmars spår, men hon hittade det och spårade nu mycket lugnare och nogrannare än hon gjort tidigare! När hon kom till vinklarna markerade hon vinkeln, men snurrade sedan runt en stund innan hon gick tillbaka där hon markerade och tog upp spåret igen. Superkul och se hur hon jobbade! Jag hade missat att markera spårslutet ordentligt så klöven låg lite bredvid, men hon hittade den och blev så stolt!
Vi gick sedan hem och bytte hund. Budda var mer intresserad av att gå ut än att leka med Pi, vilket visade att han visste vad som var på gång! Han drog och ville komma upp till sitt spår så fort som möjligt. Väl vid spårstart satt han snällt och väntade innan han fick gå ut. Idag var han mer noga och tog alla vinklar klockrent! Jag hade snittslat för att vara säker och det var inga som helst problem. Han vek ut vid ett tillfälle och kollade av att annat spår, men gick tillbaka till sitt igen. SUPER! Nu ska vi träna några spår till och skotträna, sen är det dags för ÖK-spår!

I går torsdag var det åter träning hos Ninnie i Bäsna. Marie 0 Pi, Sofia o Bosse och vi var där. Vi byggde upp en hoppklass 3 banan. Det gick hur bra som helst för Marie och Sofia redan först gången! Budda och jag behövde lite mer tid på oss, men förutom att jag var sen att förbereda Budda på att han skulle gå slalom när han kom ut ur tunneln är jag mycket nöjd med loppet som är på filmen. Vi tränade även lite på gungan och det är nu dags att ta bort en lastpall till! Ninnie hjälpte mig sedan med balansbommen och Budda börjar nu fatta att han ska ner med nosen på targeten för att få sin "Piggy". Det är så kul att se hur han tänker och gör det så medvetet! Vi var så nöjda hela gänget när vi åkte hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar