torsdag 21 juli 2011

Förra veckan åkte Anders och jag på lillsemester till Österbybruk i 2 dygn. Budda fick då bo i Sarahs nya lägenhet. Sarah hade bytt så hon var ledig hela tiden vi var borta, men han fick vara ensam i lägenheten en stund och det hade gått bra. Budda sov i Sarahs nya rosa soffa och mådde som en prins!
I går onsdag trimmade Sarah och jag Budda inför helgens utställning. Sen åkte Budda och jag till Ninnie i Bäsna för att träna. Först körde vi 24 pinnars slalom! Bosse och Pi fixade det som ingenting, men inte Budda. Han tyckte att det var alldeles för många pinna och när han dessutom fick veta att Ninnie hade en underbar rosa pipgris, då ville han inte jobba speciellt mycket utan sprang till henne för att få grisen så fort som möjligt..... Vi vilade en stund och tog det från andra hållet och då fixade han det!!! Sen var det inte lätt att få tillbaka grisen!
Vi byggde sedan upp slutet på en av banorna som Marie och jag körde på tävlingen i Dala-Floda. Både Marie och jag missade på slutet på den. Nu fixade vi det utan större problem när Ninnie visat hur vi skulle handlat.
Sedan byggde vi upp en bana som Ninnie hittat, en gammal klass 3 bana som hon tyckte var svår då. Men vi fixade den allihop utan större problem. Med nutidens handling och tänk, så blir det som var svårt då inte lika svårt nu. När jag väl talat om och visat Budda vad som gällde då gick det hur bra som helst, 3 gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar