tisdag 12 juli 2011

Under helgen har vi varit på utställningar. Jag var orolig för att han inte skulle läka tillräckligt runt ögonen. Men jag fick tag på en "supersalva" Ekholms PROB som innehåller bl.a. tjära och jag tycker att den hjälpte!
lördag morgon åkte vi till Alfta på SKK-utsällning. Som tur var hade de bärpojkar som hjälpte mig med alla saker från bilen och sedan träffade Eva, Tindras matte, som fortsatte att hjälpta yrsliga mig!
Vi skulle in som nummer 5 och när jag kom såg jag inte en enda springer, men de fanns i tälten en bit bort från ringen. Jag tyckte att Budda skötte sig bra i ringen och vi fick följande kritik av domaren Liz-Beth Liljeqvist: Maskulin, bra ögon och öron, något kort nos, vacker hals, rund över länden, utmärkt benstomme, välvinklad bak, öppen överarms vinkel, bra bröstdjup, kunde ha bättre förbröst, rör sig med bra steg, utmärkt päls. Very good. Så var det slut för den dagen ......
Eva och jag gick sedan och tittade på vad de hade att sälja, men det fanns inte mycket i år. Köpte ett mjukisdjur till Budda och ett till Eva och Bengts nya lilla valp som kommer efter sommaren. Det var roligt att träffa Eva och stort av henne att komma trots att det bara gått några veckor sedan Tindra dog.
söndagen var det dags att åka Högbo för SSRK´s utställning. Cecilia och Sigge delade tält med oss. Idag gick Welsh Springer spaniel före i ringen så vi hade gott om tid. Men det var varmt och kvaft. Det var 9 hannar i öppen klass och Budda ville inte springa med mig i ringen som jag ville. Han fick följande kritik av domaren Frank Bjerklund: Harmonisk hane, välskuret huvud, utmärkt hals, något rak överarm, härlig kropp, bra bakställ, utmärkt benstomme, välskött päls av god kvalité, rör sig positivt, men kunde haft lite mer "go", trevligt tempeament. Very good. Samma idag igen..... blev riktigt besviken efter att ha fått så fin kritik....
Men för Cecilia och Sigge gick det bättre. Han fick Exellent och blev 3:a!
Vi åkte hem nästan på en gång eftersom vi var bjudna på mat i Buan.
Hela em och kvällen var vi i Buan och tillsammans med mina 2 bröder, svägerskor och brorsdöttrarna Ida och Cajsa. Cajsa och Budda busade i stort sett hela tiden och hade så roligt. Budda var trött på slutet så han bara satt och förstod ingenting när Cajsa försökte göra konster med honom.
Mycket trötta, och trots allt nöjda, åkte vi hem på kvällen.
måndagen åkte vi till klubben tillsammans med Marie, Ebba och Pi för att träna agility. Vi tränade kontakfält och slalom.
Kontaktfälten går så där, Budda har inte riktigt kopplat vad det är för signal som gör att han får fortsätta springa, men det kommer. Pi fattar när Marie är lite bakom henne, men få fort Marie ligger före så stannar hon inte och duttar på locket. Det är bara att fortsätta träna!
Vi ställde upp 3 x 4 pinnars slalom och vinklade dem så att hundarna fick lov att tänka för att få riktiga ingångar. Både Pi och Budda var rikitgt duktiga och Budda fick mot slutet upp farten ordenligt, superkul!
Ebba var i sitt esse och sprang med när Pi körde slalom och var leksaksvakt när vi tränade kontaktfält. Inte illa för att bara vara 3 år, vad månne detta bli......
Det kändes bra att det gick så bra på träningen idag efter en helg som jag trots allt hade hoppats mer av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar