tisdag 30 augusti 2011

I lördagskväll la jag ett viltspår till Budda. Det regnade massor på morgonen och jag undrade hur det skulle gå för Budda med spåret.
Men vi gick ut på söndag morgon och gick upp i skogen och började spåra. Det gick riktigt bra i början och han hittade de 2 första vinklarna och bloduppehållet utan problem. Sedan blev det lite stökigt vid återgången, vet inte hur det egentligen gick eftersom jag missade 2 viplar.... men jag tror att Budda hittade rätt även om jag missade...tänk om jag kunde lita på hunden.
Sedan gick det bra igen. Vi hade sällskap av två hästar som de red på över spåret 2 gånger, men det brydde sig inte Budda om. På slutet fick han vind på klöven och då var han inte så intresserad av spåret. Men han tog det ändå och hittade fram till klöven! Svårt att fatta att det funkar efter allt regn!
Igår måndag var vi till klubben för agilitymöte. Budda tycker att klubben är hans revir så att han måste vakta hela tiden, inte så kul när man försöker prata... När vi var klara fixade vi lite med hindren och Budda fick stå uppbunden. Budda var tyst, vilket inte hör till vanligheterna när vi är på klubben, men Wendy skällde istället!
Eva-Lena hjälpte oss med gungan och det gick mycket bättre än vad det gjorde sist i Bäsna! Han stod kvar fast vi släppte ner gungan 20-30 cm! Vi testade även att han fick springa hela vägen upp och Eva-Lena höll emot innan hon släppte och det gick jättebra! Det är kanske inte så långt kvar iallafall!
Idag tisdag har jag börjat att trimma Budda inför utställningen på lördag. Sarah kommer hit i morgon och hjälper mig med resten. Sen bär det av till tävling i Dala-Floda igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar