torsdag 25 augusti 2011

I tisdagsmorse gick Budda ett viltspår som hade legat i skogen i över 12 timmar. Han tog upp spåret bra, men efter en stund hade han tappat det och irrade tillbaka till utgångspunkten. Då tog han spåret igen och sen gick det mycket bättre. Jag hade lagt 2 återgångar och sammanlagt blev det 10 vinklar! Han irrade vid några men fixade det!
På tisdag kväll åkte vi till Bäsna för att träna agility. Lotta Å och jag fick träna på dubbelbox. Det funkade kanon och vi fick båda till våra framförbyten, men våra hundar var inte tillräckligt snabba för att bakombytena skulle funka. Sedan tränade Budda och jag gunga. Det var tufft! Försökte få till belöningar vid dutt och när gungan slog ner, det blev lite för mycket för min hjärna.... Men det är bara att fortsätta träna. Marie och löpande Pi kom när vi var klara och de tränade också gungan, det är en fröjd att se Pi ta gungan och stå kvar med nosen i backen tills hon får fri kommando! Du kan du Marie!
I går onsdag em åkte Budda och jag till Dala-Floda för att tävla agility. Jag hade inte anmält Budda till agilityklass eftersom vi inte är färdiga med balanshindren. Men jag frågade om jag kunde få gå banan utom tävlan. Det fick jag inte, men däremot fick jag efteranmäla Budda, vilket jag gjorde. Lotta Å hade startnummer 30 och och vi 31 (av 32). Detta gjorde att det var svårt att hinna filma....
Lotta Å och Lavina körde hur bra som helst, men hon flöt ut vid ett hinder och fick en vägran. Sedan var det vår tur. Banan kändes ganska lätt på banvandringen och gungan var inte med! Jag tänkte att jag skulle förberede Budda ordentligt inför kontaktfälten och göra alla hinder. Budda gick hur bra som helst, följde med och gjorde det jag visade. Kontaktfälten blev riktigt bra. Vi nollade och klarade referenstiden! Vi kom 4:a och fick en PINNE!!!!
Jag fattade ingenting! Vi som egentligen inte skulle vara med!


Mörkret började falla när det åter var vår tur och nu var det hoppklass. Lotta Å och jag gick banan tillsammans och funderade på hur "Fluffy the dog" skulle ta banan... Den här gången startade jag som nummer 11 och Lotta som nummer 14 så nu kunde vi filma.
Budda var supertaggad och hunden innan oss skällde på banan och då måste Budda skälla tillbaka. Jag tror att det kan ha varit det som gjorde att vi tappade vid slalomingången, men sen flöt det på bra! Vi kom på 13:e plats med 8.86 fel (5 hinderfel + 3,86 tidsfel)


Så var det Lotta Å's tur. Det gick fin fint fram till däcket, då hoppade Lavina i ramen och Lotta tog om hindret, det blev 15:e plast med 10,25 fel, men hon var kanon nöjd efteråt i allafall, med all rätt!!
Nu ser vi fram emot nästa veckas tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar