torsdag 18 augusti 2011


Igår onsdag hade vi inoff agility tävlingar på klubben i Falun. Jag tävlade med både Budda och Metas Frida. Jag började med Frida i aglityklassen och det gick jättebra, 5 hinder fel och vi kom 3:a! Marie tävlade med både Pi och Wendy och Marie vann aglityklassen med Wendey. Budda tar inte balanshindren än så vi diskade oss. Dessutom så löper Pi vilket Budda upptäckte och sökte under första delen av loppet....
Hoppklass A nollade Budda, men vi fick tidsfel och kom 5:a. Frida ville inte vara med i hoppklass A pga att någon sköt ett skott och hon är mycket skotträdd, hon stack över plan och in i bilen. Hon tog emot godis när hon väl var där men jag provade inte att köra henne sista loppet utan då fick hon sitta i mattes bil.
Filmen visar hoppklass B, det var vårt bästa lopp, trots att Budda tog ett hopphinder som han inte skulle hoppa, vi blev diskade och att jag missade ett framförbyte så att vi blev stillastående.
Idag torsdag har Sandra masserat Budda. Budda var lite spänd i både yttre och inre lårmusklerna och han var inte förtjust när Sandra masserade där, men annars kändes allt bra. Hon tyckte att han var välmusklad och fin. Spänning beror nog på att vi tävlade igår.
Nu vill han helst ligga i mitt knä och sova och ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar