söndag 23 oktober 2011

I går lördag hade vi en underbar höstdag full av aktiviteter.
Sarah, Budda och jag åkte till Johan i Sunnanö på fm för att Sarah skulle få vara med och mata alla djuren innan hon ska vara hus och djurvakt under 2 veckor. Johan har 3 höns, 6 får, 2 hundar och 2 katter! Budda fick hälsa på Johans settertikar Rossa och Dolly. När de givit hönsen och fåren mat gick vi en långpromenad med hundarna i skogen. Budda var rätt trött när vi kom tillbaka, han är inte van att springa så långt som det blev när han skulle hålla jämna steg med settrarna.
Efter det åkte Budda och jag till Bäsna och tränade agility tillsammans med Sofia, Lotta och Ninnie. Vi byggde upp en agilityklass 3 bana. Den var inte helt lätt för Budda och mig, men vi kom igenom den till slut. Vi fortsatte även att träna på gungan och det är ett helt annat sug på den nu! När vi tränat klart efter 3 timmar gick Ninnie och jag en entimmes promenad med hundarena. Det var så varm och skönt ute så det är bara de fallande löven som skvallrar om att det är så sent på hösten.
Budda och jag var mycket nöjda och belåtna när vi kom hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar