söndag 22 januari 2012


I fredags åkte vi till Anna i Baggbo inför utställningen i Kungsör på lördag. När vi kom ner hade Anna valpköpare som skulle hämta hem sin lilla valp på besök, så Budda och jag tog med oss syrran Baby och gick ut och gick. Vi gick ut på deras ängar ner mot sjön. Överallt fanns det färska rådjusspår och hundarna lekte och spårade om vart annat. De leker hur bra som helst tillsammans, det är så härligt att se! Budda var bara lite fundersam när Baby for iväg lite långt bort, han tittade på mig och undrade nog vad hon hade för sig.
På kvällen fick jag hjälp av Anna med att fixa till det sista trimningen av Budda, nu var han riktigt fin!
Natten till lördagen var Budda och jag inte riktigt överens med vem som skulle ha mest plats i sängen, men till slut sov vi båda två.
På morgonen åkte vi till Kungsörs hundarena. Det var mycket trångt, men varm och rent!! Vi hittade en plats för Buddas bur och han låg gärna i den innan och efter att vi varit i ringen.
När det var vår tur och gå in i ringen så öppnade de en stor skjutport i plåt just när vi skulle springa förbi, det gillade inte Budda. Men när de stängt den fick vi springa ett varv till och då gick det bra. När vi sen stod och väntade på konkurransen så öppnade de porten igen.... Budda var inte alls nöjd med situationen, men det funkade faktiskt att spinga förbi den igen. Domaren Tarja Hovila från Finland gav Budda följande kritik: Maskulin hane av utmärkt typ, mycket bra proportioner, mycket välskuret huvud som kunde vara något längre, vackra mörka ögon, något kort hals och brant skuldra, normalt vinklad bak, välkorppad, mycket bra benstomme och tassar, något brant kors, utmärkt päls, rör sig något brett fram, väl från sidan, trevligt temprament, excellent placering 3.
Jag är mycket nöjd! Tack Anna för gästfrihet och sällskap!
Vi var trötta och nöjda på vägen hem, Budda sov och jag höll mig vaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar