måndag 16 juli 2012

Igår var vi på utställning igen. Det var spännande hur vi skulle klara vädret. Det sista jag hörde på radion var att de varnade för mycket regn i Gästrikland! Men vi kom fram och det var uppehåll när Cecilia och jag satt upp tältet och sedan fick in hundarna i sina burar. Sen kom regnet.... Det blev rätt lång väntan men det gick ingen nöd på oss som satt varmt och torrt i tältet. Värre var det för dem som inte hade tält... När det var vår tur att gå upp i ringen fick Budda följande kritik av dommaren Sara Nordin: Maskulin hane, bra proportioner, något bred skalle, välplacerade ögon, något ljusa ögon, tillräcklig hals, bra skuldra, rak överarm, bra längd och volym på bröstkorgen, som dock kunde vara djupare för att ge bättre stadga åt armbågarna, något knappt vinklad bak, rör sig med bra energi, tillräckligt steg, något trång bak, mycket bra pälskvalite, trevligt temperament. Very good ÖKK 3.
Jag är trots allt nöjd med att jag fick Budda att springa med glädje och energi i ringen!
Däremot fick Sigge exellent och vann öppenklassen utan CK.
När utställningen var över hade det slutat regna och vi kunde ta en promenad med hundarna. Vi lyckades få dem att sitta still en liten stund så att vi fick dem på bild! Tack Cecilia o Sigge för trevligt sällskap!
När Budda och jag kom hem var det bara att packa om och åka vidare till Bäsna och agilityträning!
Ninnie hade ställt upp en dubbelbox för att vi idag skulle belöna svängar. Nu var det fart på Budda och jag hade ordning på mina ben.... så träningen gick kanonbra! Dessutom hade Ninnie vädretsmakter på sin sida så vi fick inte en droppe regn på oss under de 3 timmar vi tränade!
Vi var båda rätt trötta när vi äntligen kom hem och kunde sätta oss i soffan efter en riktig hunddag!

2 kommentarer:

  1. Med båd utställning och agility på en och samma dag så känns det som att ni haft en toppendag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en toppendag, att få göra så mycket med Budda och andra hundar samma dag!

    SvaraRadera