torsdag 13 oktober 2011

Nu tänkte jag skriva lite igen....
Det har inte varit så kul på sistone. Viltspåren har inte gått så bra som jag hoppats, jag vill nog lite för mycket för fort. Så nu passar vi på att träna ordentligt tills älgjakten är över och vi kan prova igen.
Agility-DM gick inte så bra varken individuellt eller i lag. Budda är fortfarande påverkad av det som hände i Norberg och ville inte ta gungan, och när han väl tagit gungan så var tunnlarna läskiga. Men det sista lag-hopploppet gick riktigt bra, förutom att jag handlade fel så att vi blev diskade. Men det kändes skönt att åka hem efter ett bra lopp! I Team-hth ingick Eva-Lena och Wendy, Meta och Frida och vi, för Eva-Lena och Wendy gick det bra, men för Meta och Frida gick det inte alls. Frida har varit sjuk men är frisk igen, men idag ville hon inte vara med på banan. De åkte hem innan sista loppet så vi fick inget lagresultat.
Idag har vi varit ut till klubben en stund på lunchen. Vi tränade på gungan och det gick riktigt bra idag, busade upp honom med hans leksak och sen var det inga problem att ta gungan och sedan stanna på kontaktfältet och vänta på frikommando! Det blir spännande och se hur han reagerar på Ninnies gunga på söndag.
Budda och jag gick in skön promenad ner till Varpan i det soliga men lite blåsiga vädret. Nu ligger Budda och sover på golvet bredvid mig med huvudet på sin apa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar