lördag 31 december 2011

Nu är Buddas championat registrerat på SKK-hunddata och vi väntar på diplomet som naturligtvis sak ramas in och sättas upp!
Vi var och tränade agility i torsdags. När vi kom ut i ridhuset och skulle börja ville inte Budda hoppa alls.... det var läskigt. Men jag fick med honom till tunneln och sedan gick det bättre. Ninnie hade tagit med en klass 1 bana som de hade diskuterat under domarkonferansen. Med mycket belöning tog vi oss igenom banan. Det gick betydligt bättre för Marie o Pi, Eva-Lena o Wendy och Ninnie, Kate och Aron. Ändrade sedan banan till en klass 3 bana vilket blev lite för svårt för oss, men Budda var med mig och sökte inte efter hästlortar! Vi lyckades nästan ta oss igenom med hjälp av pipgrisen! Testade sedan att ta några steg på gungan, vilket var läskigt, men han gjorde det.
Sedan jag jobbat ännu mer på kontakten i ridhuset tycker jag att kontakten har ökat även på de vanliga promenaderan! Det känns bra! Har fått låna ett film med burträning av Ninnie, så det har vi framför oss nu inför utställningen i Kungsör.
Gott slut och ett GOTT NYTT ÅR önskar Budda och jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar