onsdag 4 juli 2012

Nu tänkte jag sätta mig ner och skriva lite i bloggen. Jag har jobbat en massa under våren och försommaren men Budda och jag har hunnit med lite ändå.
I april var vi med på hundensdag i Borlänge och hade uppvisning på Sveatorget tillsammans med Dala Hundservice. Det var en hel del folk och Budda gjorde i stort det som jag bad honom om. Budda och Pi charmade som vanligt publiken med sina gemensamma trick. Inte minst pussarna....
I maj var det uppvisning igen, men då på Dalviks Kvarn, det var årets hittills varmaste dag, men hundarna var duktiga!
En hel del agilityträning har det också blivit både i Bäsna hos Ninnie och på klubben. Vi har lagt mycket krut på att få till gungan efter det som hände i Norberg i vintras. När jag kom på att jag inte skulle belöna hans tvekan på gungan, utan plocka ner honom och börja om. Jag till och med satt in honom i bilen några gånger när han tvekade. Dessutom anväder jag nu köttfärs som belöning. Detta har givit resultat!!! Gungan på klubben är inga problem, gungan i Bäsna tvekar han på första gången, men sen går det bra. Provade gungan på Borlänge BK i går och den var läskig tyckte Budda. Den är ranglig och vek så det är kanske inte så konstigt. Men då passade vi på att träna de övriga balanshindren och det gick bra. Budda är för söt när han står med nosen i backen och väntar på att få springa iväg!
Filmen är från träningen i Bäsna i måndags. Världens bästa Budda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar